Sunday, October 18, 2009

pelangi yang kutunggu~~

owg kate: allah ilangkan matahari, kemudian datangkan kilat dan petir..puas kite crik mane
matahari,rupenyer allah nk bg kite pelangi..

aku kate: tp pelangi yg ak crik, tersembunyi kat blakang awan..belum masenyer dier kuar..

owg kate:allah bg kite ujian supaya kita lebey kuat..cam kite amek pekse.
kalo xder pekse,kite xtaw ukuran kite...

aku kate: betul2,maksudnyer kite kne banyak2 doa n usaha

owg kate: kesian, dier dberi dugaan n cabaran yg susah..tp kne byak bersabar la.

aku kate: berat mate memandang,berat ag bahu yg memikul 2..

owg kate: busan ar idup ni x besh!bek mati je..

ak kate: ak bersyukur allah bg ak kesempatan tuk melalui hidup ni,walaupun pahit tp ak akn
bertahan selagi ak masih bernafas..ak akn cbe igt yg manis2 je, sbb kalo igt yg pahit
ak sndri da xder kat cni kot..

owg kate: idup die susah sgt dr owg len..owg len x ase

aku kate:betul, hanye kiter je yg ase, tp ak salu tgok sesusah ak pun, upenyer bru ak sedar yg
ader owg ag susah senanyer..

owg kate: wat jahat senang je, x susah pon

aku kate: ak ase allah sayangkan ak ag,ble ak nk wat jahat je,ader je yg xkne then ak xwat.
mksudnyer allah bg ak halangan tuk wat jahat..jd ak trlepas

p/s: pe yg ak mrepek kul 3 pg nih??(senanyew,ati ak nie pk mcam2, ak patot
bersyukur ngan idup ak nie, sbb allah 2 masih ader;betul x?)

No comments:

Post a Comment